Spannmåls produkter





Vetemjöl 1; fint 2; mellan 3; grovt

Jästbrödsmjöl

Havremjöl


Mannagryn

Havregryn

Kli 1; fint 2; grovt


Mjölet är rent från gifter, har inte besprutats eller gödslats med konstgödsel. Mjölet är malet i ekokvarnen i Svartå.

Kontakt: Kirsi Forsberg
telefon : 0503099563
e-mail : kirsi.forsberg@surfnet.fi
Södergård

Hemstöpta ljus 5 € / 2 st


torsdag 28 juni 2012

Gammeldags rosendricka.

Nu är den ljuva rosentiden här.Doften är bedövande god ,men förutom den kan man göra en god dryck av blommorna.För den som är tillräckligt modig,för ingen ros utan taggar.

Ju mera man plockar blommor dess mera tycker jag buskarna blommar.Jag använder mig av en gammal buske som är i arv efter min farmor här.Jag tror det är en Hansa-ros.

Här är första satsen på jäsning.

Sen har vi en som fyller 10 år idag,en herreman  i bästa åldern som heter Gubben.Hipp Hipp Hurra för han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar