Spannmåls produkter





Vetemjöl 1; fint 2; mellan 3; grovt

Jästbrödsmjöl

Havremjöl


Mannagryn

Havregryn

Kli 1; fint 2; grovt


Mjölet är rent från gifter, har inte besprutats eller gödslats med konstgödsel. Mjölet är malet i ekokvarnen i Svartå.

Kontakt: Kirsi Forsberg
telefon : 0503099563
e-mail : kirsi.forsberg@surfnet.fi
Södergård

Hemstöpta ljus 5 € / 2 st


söndag 21 oktober 2012

Vill ha en förändring!

Jag vill ha en förändring , jag är trött på allt det här regnande nu.Jag vill inte bo i en lervälling mera.Hörde att det inte hade regnat lika mycket på ett år på 150 år , tänk att jag då måste vara med om det .Det kluckar och rinner över allt....detta livsgivande vatten men för mycket är för mycket.

...och vår lilla bäck rusar fram som den mäktigaste å.

Undrar hur många liter som rusar förbi i minuten.

På våren blommar den här med gula blommor på bar kvist , blommorna doftar jätte gott men ändå undrar jag om höst skruden är vackrare än vårens blommor.

Tyckte det såg spännande med de mörka fröerna mot de gula lönnlöven

Den vita midsommar rosen fick även en röd höst blomning i år.

Kanske höstens sista blomma ute i trädgården. Med hopp om helst några soliga sen höst dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar