Spannmåls produkter





Vetemjöl 1; fint 2; mellan 3; grovt

Jästbrödsmjöl

Havremjöl


Mannagryn

Havregryn

Kli 1; fint 2; grovt


Mjölet är rent från gifter, har inte besprutats eller gödslats med konstgödsel. Mjölet är malet i ekokvarnen i Svartå.

Kontakt: Kirsi Forsberg
telefon : 0503099563
e-mail : kirsi.forsberg@surfnet.fi
Södergård

Hemstöpta ljus 5 € / 2 st


tisdag 20 december 2011

Julgrans grubblerier i skog och mark,

Gav mig ut på vandring idag i duggregnet .För jag ville hugga oss en julegran att ta in till helgen.Men vem har snott iväg med våran jul för det kändes som om det var oktober i skogen

Det var stora vattenpölar överallt ibland ville inte stövel skaften räcka till.Det droppa och dripla omkring mig tipp tapp tipp tapp tipe tipe tipp tapp tipp tipp tapp.Kanske här är nåt juligt i varjefall.

En del granar var för korta eller för breda andra var för långa och smala endel bara rent utav fula.


Och tro det eller ej men jag hitta trattkantareller som var hur fina som helst, kanske man skulle göra svampsås på julafton av färska svampar.

Och sen då undret inträffa och jag hitta den perfekta granen för oss smal för den ska rymmas mellan skrivbordet och skåpet lite krokig men vad gör det,nästan kal på ena sidan men det nästan bättre så för den ska ju trängas så nära väggen som möjligt.Då  var bara en liten del av jobbet gjort sen skulle den släpas hem i detta före över en lerig och slibbig åker utan att ta i marken.Så har nån sett en konstig typ idag med en gran på huvudet en yxa släpandes efter sig som hade jättefötter så var det bara jag med leriga stövlar som for hemmåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar