Spannmåls produkter





Vetemjöl 1; fint 2; mellan 3; grovt

Jästbrödsmjöl

Havremjöl


Mannagryn

Havregryn

Kli 1; fint 2; grovt


Mjölet är rent från gifter, har inte besprutats eller gödslats med konstgödsel. Mjölet är malet i ekokvarnen i Svartå.

Kontakt: Kirsi Forsberg
telefon : 0503099563
e-mail : kirsi.forsberg@surfnet.fi
Södergård

Hemstöpta ljus 5 € / 2 st


lördag 29 oktober 2011

Skogen skogen där finns det mycket.

Drog iväg en förmiddag till skogen med ett par korgar med mig+ bärplockaren och kameran hängande runt halsen.Far jag utan kameran hittar jag massor jag skulle vilja fota så det brukar hjälpa att ta den med.

På natten hade det regna riktigt ordentligt nu var det mulet ännu men höll upp.

Jag fick syn på alla roliga vatten droppar.

Kanske är det en ätlig svamp , vacker var den ivarje fall med svart i mitten och vit spetts kant i runt.

På ett litet område ca 10x10 hitta jag goda mörk röda lingon så mycket att det blev 5 liter sylt till vintern.Ett måste till viltmiddagar eller kållåda.


Sen det bästa av allt gula kantareller.

I år finns det så mycket trattkantareller man bara orkar och ids  plocka och bära hem otaliga är dom litrar vi har torkat.

På hem vägen gick jag i runt denna vattenpöl och såg hur vackert skogen och molnen spegla sig på vattenytan,lite av en upp och ner vänd värld men visst blev det en fin bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar